test header breed

Hoe gaat het in zijn werk?

 

 Stap 1 - de aanmelding

Door contact met mij op te nemen en de aanmeldings vragenlijst in te vullen heb je de eerste stap gezet! Ik weet wie jij bent en jij weet wie ik ben!

 Stap 2 - de wensen

Afhankelijk van jouw wensen en jouw budget gaan we kijken wat er moet gebeuren. Meestal zal er een keuze worden gemaakt tussen 1 van de 3 webshoppakketten die ik aanbied. Deze worden uitgebreid omschreven op de tarieven pagina.

 Stap 3 - de planning

In overleg spreken we af wanneer ik voor je ga beginnen en wanneer ik verwacht de werkzaamheden te kunnen afronden. Is er sprake van een deadline, omdat je winkel bijvoorbeeld echt een bepaalde datum online moet zijn, dan houd ik daar natuurlijk rekening mee! Meestal kan ik op vrij korte termijn starten en kan ik je dan al vrij snel de eerste beelden laten zien!

 Stap 4 - de voorbereiding

Nu we het administratieve deel hebben gehad kunnen we naar het leuke gedeelte!

Het maken van een webshop voor iemand die je niet kent is best lastig. Zeker als de shop nog weinig tot geen vorm heeft. Misschien heb je zelf ook nog wel geen vastomlijnd beeld van hoe het worden moet?

In het aanmeldingsformulier komen,  naast de eerder genoemde bedrijfsgegevens, ook vragen aan bod  m.b.t. de producten die je verkoopt, de sfeer die je graag terug wilt zien (bijvoorbeeld industrieel, landelijk, stoer, zacht) en de kleuren of kleurcombinaties die je mooi vindt. Als je bepaalde afbeeldingen hebt (of URL links naar bepaalde afbeeldingen of websites) dan wil ik die ook graag zien. Zo kan ik vast een beetje 'proeven' welke richting je op wilt.

Een andere mogelijkheid is het maken van een gezamenlijk moodboard op Pinterest. Dat werkt altijd heel prettig en overzichtelijk.

 Stap 5 - we gaan beginnen!


Voor de communicatie tijdens het bouwen en ontwerpen maak ik - in overleg - gebruik van e-mail, whatsapp of liever nog facebook messenger.  Ik laat je tussentijdse screenshots zien en uiteraard is er dan steeds nog ruimte voor wijzigingen. Stap voor stap werken we dan naar een definitief ontwerp toe. Vaak wordt er een test-webshop aangemaakt zodat je daar de vorderingen kunt volgen.

Als de lay-out helemaal naar je zin is maken we samen een afspraak voor het overzetten van de lay-out naar jouw webshop of website. Vaak is het handig om dat te doen op een moment dat het op jouw pagina over het algemeen wat rustiger is. Je kunt ook een aankondiging op je social media plaatsen dat er werkzaamheden staan gepland voor een bepaald dagdeel. Zo weten de bezoekers dat de website tijdelijk minder overzichtelijk is en mogelijk niet optimaal functioneert. Dit duurt meestal maximaal 2 uur.

 stap 6 - na de oplevering

Als de webshop naar wens is opgeleverd stuur ik je via WeTransfer alle originele en bewerkte bestanden toe (bestandstypes in overleg).

Natuurlijk zul je best nog wel eens een vraag hebben of iets willen veranderen in de toekomst. Dat is logisch. Een webshop is meer een proces dan een statisch iets. Als je een vraag hebt, wil ik je daar natuurlijk ook na oplevering best even mee helpen of nog eens iets uitleggen. 

Mocht je vaker hulp nodig hebben en echt beeldbewerkingsopdrachten willen laten uitvoeren of aanpassingen aan je webshop laten doen, dan kunnen je misschien eens nadenken over een 'onderhoudscontract' of een st★rrenkaart.

 stap 7 - en nu jij!

Afhankelijk van of jouw webwinkel gloednieuw is of al enige tijd online is, zul je er zelf ook nog heel wat voor moeten doen om er een succes van te maken. Denk aan het schrijven van de teksten voor je informatieve pagina's (klantenservice), zorg dat je ook juridisch alle zaken goed hebt geregeld. Je hebt een betaalpartner nodig en natuurlijk een logistiek partner om je bestellingen te kunnen verzenden. Als dat allemaal geregeld is moeten mensen je wel kunnen vinden op internet. Dat is nog niet zo eenvoudig. Besteed tijd aan het schrijven van goede productinformatie, denk na over zoekwoorden en gebruik deze in je teksten en productnamen (SEO). Promotie via social media is ook iets waar je tegenwoordig niet meer omheen kunt en waar een groot deel van jouw klanten mogelijk ook actief is. Grijp de kansen die daar liggen.

Ik heb een aantal links naar informatieve websites voor je op een rij gezet. 
 

TOT SLOT

 

Wees voorzichtig met het maken van wijzigingen en maak gebruik van een (onzichtbare) testpagina als je zelf aan de slag gaat. Het zou zonde zijn als er iets mis gaat met je nieuwe webshop!